perjantai 14. maaliskuuta 2014

Talviautoilua ja tarvittavaa koppulointia.

Jakopäärempan jälkeen on pontiac toiminut jokseenkin luotettavasti ja varmatoimisesti.
Lähtipä yksi aamu käyntiin ilman lämmitystä ja lisävirtaa aamuneljältä kun iski ns hälyytyskeikka.Pakkasta oli sen -24 selssinussia.
Nopeusmittari ei tykänny pakkasesta vaan tinaukset murtui ja neula heitti pari rundia ylimääräistä.
Sekin on jo restatunaroitu lähes entiselleen.Näyttää 30mph kun ajaa arviolta 130kmh.
Tarvinnee vielä hienosäätöä?
Kaasari sai isommat pääsuuttimet 56 cadillacin mehustimesta jonka halvalla ostin osien luovuttajaksi.
Kiihdytyspumpun kanssa on tullu taisteltua varmasti riittävän paljon.
Quadrajetparts ei saanut kaasarin numerolla toimitettua osia.Pyysivät mittoja vaikka olin kirjoittanut että epäilen nykyisten olevan vääränmittaisia.No ei väkisin.Kauhean turaamisen jälkeen pumppu pelaa nyt luotettavasti ja sisältää alkuperäisten osien lisäksi mm o-renkaan jousen ja kuparitiivisteprikan.
Pitkin talvea se on hörppiny siinä 30 litraa viikossa.Vikkelät voi laskea kulutuksen sadalle kun tiedetään että päivässä ajoa tulee n 10 kilsaa ja tätä tehdään 5 kertaa viikossa.
Tänään kävin tankilla ja ei mennyt kuin 20 litraa.
Joku tökkii nyt blogisoftassa.Kuvia ei suostu näyttämään ja osa tekstistäkin hävisi.
Laitetaas nyt loppu story:Ostaa pläjäytin holleyn tbi-ruiskun ja hei-jakajan.
Vanha jakaja kyllä palaa takaisin kun saan sen huollettua ja ennakot muokattua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti